.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 100درصدی بارش برف در مازندران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با بیان اینکه خشکسالی سال قبل ادامه دارد گفت : بارش برف در سال جاری صد در صد کاهش یافته که مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق مرکزی و شرق استان به طور جدی با کمبود آب مواجه هستند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، عزیز اله واحد  به بارش نرمال سال جاری اشاره کرد و افزود : در چهار ماه گذشته بر اساس آماری که داریم ما نسبت به شرایط نرمال 33 درصد کاهش روان آب داریم .

وی ادامه داد : یکی از اساسی ترین دلایل کاهش روان آبی ،بارش کم در مناطق کوهستانی است در صورتی که بارش در دشت ها دو برابر مناطق کوهستانی بوده است .

واحد تصریح کرد : با پیش بینی های صورت گرفته با کمبود 700 میلیون متر مکعبی آب در استان مواجه می شویم که چیزی حدود 30 درصد نسبت به شرایط نرمال کاهش داریم .

وی به اجرای سد منگل اشاره کرد و به ایسنا گفت : مطالعات این سد در مراحل پایانی قرار دارد و در صورت تصویب مطالعات آن توسط وزارت نیرو عملیات اجرای آن شروع می شود .

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه سد البرز نیز در مرحله آبگیری اولیه خود قرار دارد افزود : سد گلورد در مرحله اجرایی است و ساخت بدنه این سد تا پایان سال شروع می شود.

واحد همچنین از شروع عملیات قطعه دوم کانال انتقال آب چالوس خبر داد و در خصوص دیگر طرح های سد سازی از مصوب سفر ریاست جمهوری گفت : در سال آینده مطالعات سد کسیلیان در شیرگاه و ظالم رود ساری نهایی شده و عملیات اجرایی آن نیز در سال 89 آغاز می شود .

وی به روش های مختلف برای حل مشکل کم آبی در استان اشاره کرد و افزود : با توجه به میزان آبی که در اختیار داریم باید آب را به صورت نوبتی در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا خسارت احتمالی خشکسالی کاهش یابد.

واحد ادامه داد : با انتخاب و ترویج الگو کشت توسط دستگاه های زیربط بخش کشاورزی مازندران که متناسب با منابع آبی هستند می توانیم تا حدودی با کم آبی مقابله کنیم .

وی خاطر نشان کرد: نیاز آب در تمام قسمت های کشاورزی ، شرب ، صنعت و خدمات بهداشتی در استان 3 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است که سالانه 2 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آن به بخش کشاورزی اختصاص می یابد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.